Oparty na faktach uroczy dziennik życia i miłości w pejzażu południowej Francji. Carol i jej ukochany mężczyzna, Michel, kupują zrujnowaną farmę oliwkową w Prowansji... Jakie z tej decyzji wynikną doświadczenia, radości i kłopoty? Czy wybrane do zamieszkania miejsce umocni miłość dwojga ludzi? Jak wygląda codzienne życie pięknej prowansalskiej prowincji? To także opowieść o wytrwałości, lojalności i uporze, a nade wszystko o ogromnym smaku na życie.
UWAGI:
Na okł.: Miłość w rajskim ogrodzie na południu Francji. Stanowi cz. 1 cyklu, kontynuacja w książce pt.: Sezon na oliwki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Trzecia powieść z ogromnie poczytnego "oliwkowego cyklu" pióra popularnej aktorki i pisarki, Carol Drinkwater. Carol i Michael postanawiają spędzić lato na ukochanej farmie. Ale nieprzewidziane okoliczności sprawiają, że wspólna przyszłość staje pod znakiem zapytania. Carol zapragnie teraz poznać nieznane dotąd strony prowansalskiej codzienności: polowania i pszczelarstwo, życie Cyganów i pasterzy, starożytne tradycje i współczesne obyczaje mieszkańców tej pięknej francuskiej prowincji. Oczekiwana pora żniw okaże się czasem poszukiwań i prób odnalezienia radości.
UWAGI:
Na okł.: Żniwa na ukochanej farmie i poszukiwanie radości życia. Stanowi cz. 3 cyklu, cz. 1 pt.: Oliwkowa farma, cz. 2 pt.: Sezon na oliwki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"Tonący w deszczu krajobraz pozbawiony zarówno życia, jak i konkretnych kształtów. Płaskie wrzosowiska, upstrzone kępami drzew, mokradła" - to pejzaż Chemii śmierci, pierwszego bestsellera Simona Becketta z genialnym antropologiem sądowym doktorem Davidem Hunterem."Wszędzie wokoło leżały ludzkie ciała w różnym stanie rozkładu" - to "Trupia Farma", sceneria "Szeptów zmarłych"."Targana sztormem, odcięta od świata i sparaliżowana śmiertelnym strachem wysepka" - to "Zapisane w kościach".I znowu W wołaniu z grobu: ponure torfowiska i wrzosowiska, i mgła.I teraz "Rany kamieni". I słońce, pola, pszeniczne łany, strumyk, zagajnik. Wszystko zastygłe w bezruchu. Obezwładnia nas upał. I osacza cisza. W ten idylliczny krajobraz wjeżdża luksusowym audi na oparach benzyny narrator. Ale to nie doktor Hunter. Nie wiemy - i prawie do końca się nie dowiemy - kim jest. Wiemy, że ucieka. I że się boi. Panicznie się boi. A my razem z nim. I o niego. Choć wcale nie wiemy- i prawie do końca się nie dowiemy - czy jest ofiarą, czy może mordercą."Rany kamieni" - tu wszystko jest inne: bohater, sceneria, tylko Beckett jest taki sam:Mistrz wyrafinowanej prozy, oszczędnych środków, bogatego języka, plastycznych opisów. Mistrz emocji, mistrz nastroju, strachu i tajemnicy.Ale tym razem poszedł dalej i inną drogą. Tu sam narrator, wszyscy i wszystko jest tajemnicą. Każda scena rodzi zagadkę. Każde wyjaśnienie rodzi jeszcze trudniejsze pytania. Tajemnice osaczają. Napięcie i niepewność rośnie. I strach, który chwycił za gardło w pierwszej scenie, zacieśnia swój uścisk i dławi.To głęboka, mądra, pełna zadumy nad losem i naturą ludzką powieść ubrana w formę literackiego thrillera psychologicznego.Ktoś ucieka. przez pola gdzieś we Francji. W zagajniku parkuje luksusowe audi. W strumieniu usiłuje zmyć krew z fotela, z pasa i rąk. Zaciera wszelkie ślady. Zabiera plecak i odchodzi. I zabiera coś jeszcze.W nieznośnym upale wśród obezwładniającej ciszy i w paraliżującym słońcu idzie przed siebie. Tylko dokąd? Tego nie wie. Nie ma pieniędzy, żadnych planów, za to ma siniaki na twarzy. Dowiadujemy się, że jest Anglikiem. Widzimy, że jest inteligentny i wrażliwy. Domyślamy się, że jest młody. Wiemy, że musi się ukrywać.W desperacji wchodzi do ogrodzonego drutem kolczastym lasu i dociera do wyglądającej na opuszczoną farmy. Prosi o wodę młodą tajemniczą kobietę z dzieckiem na ręku.Nie spodziewa się, jak szybko i w jakich dramatycznych okolicznościach będzie mu dane tu wrócić. I w jak deliryczno-surrealistycznej scenerii, przywodzącej na myśl scenerię największych XIX i XX-wiecznych mistrzów prozy, będzie uwięziony - a może ocalony.To brzydko-piękne odcięte od świata miejsce i jego zagadkowi mieszkańcy są wielką mroczną tajemnicą. Choć w tej nieodgadnionej dziwności wszystko i wszyscy są aż do bólu prawdziwi - w swoich słabościach, porywach szlachetności, w swoich zbrodniach i karach.Opis pochodzi od wydawcy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Druga powieść z bestsellerowego "oliwkowego cyklu" pióra popularnej aktorki i pisarki, Carol Drinkwater. Carol i Michael spełnili swoje marzenia: zamieszkali w prowansalskiej posiadłości, prowadzą gospodarstwo oliwne. Problemy dnia powszedniego, obowiązki na farmie i osobisty dramat Carol, sprawiają, że bohaterowie coraz bardziej zaprzyjaźniają się z sąsiadami, a Prowansja z każdym dniem okazuje się im bliższa. Upłynie jednak wiele czasu, zanim Carol odzyska i umocni swą wiarę w sens życia. Na szczęście w dramatycznych chwilach nie zostanie sama - będą z nią kochany mężczyzna, przyjazne otoczenie, piękno prowansalskiego pejzażu.
UWAGI:
Na okł.: Prowansalski azyl leczy zranione dusze. Stanowi cz. 2 cyklu, cz. 1 pt.: Oliwkowa farma, kontynuacja w książce pt.: Oliwkowe żniwa.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Emmaline przez całe życie tęskniła za ojcem, którego straciła, gdy była jeszcze niemowlęciem. Po śmierci dziadka, jej ostatniego krewnego, dziewczyna znajduje w jego biurku listy, z których wynika, że jej ojciec, Randall, jednak żyje i mieszka w Kanadzie. Niewiele myśląc, Emma podejmuje decyzję, by odbyć podróż przez ocean i go odnaleźć.Randall Moore ma nadzieję, że jego niechlubna angielska przeszłość nigdy nie wyjdzie na jaw, a już na pewno nie w momencie, kiedy jest na dobrej drodze do pokonania w wyborach swojego największego rywala i zdobycia burmistrzowskiego stołka.Konfrontacja ich dążeń może minąć się z oczekiwaniami. Jednak nauka, co w życiu jest najważniejsze, ma swoją cenę.
UWAGI:
Tytuł oryginału: The Highest of Hopes.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Rozsypujący się dom. W pustych pokojach piec chlebowy, złamana łopata, gliniane dzbany, które wciąż cierpko pachną oliwą. W szafach zostały ubrania, na kredensie stoi milczący budzik, na ścianie wisi obrazek wycięty z gazety. Dom otaczają wąskie ścieżki. Jedna wiedzie stromo w dół do wioski, inna, kręta, prowadzi do rozsypujących się chat i wyżej, w góry... Julia Blackburn przyjechała do Ligurii, regionu na północy Włoch, w 1999 roku. Mieszkańcy wioski, w której się osiedliła, wkrótce zaczęli jej opowiadać historie ze swojego życia. Jeszcze do niedawna większość z nich była mezzadri, "półludźmi" należącymi do lokalnego padrone, który wymagał od nich dzielenia się wszystkim, co mieli - nawet piękną żoną czy córką. Gdy wybuchła wojna, znaleźli się w sercu walk faszystów i partyzantów. Były to czasy śmierci, strachu, głodu, ukrywania się w górach. "Spisz to dla nas - powiedzieli Julii - bo w innym razie wszystko przepadnie".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni